Vyberte si
Pomôžeme vytvárať prostredie, ktoré vonia človečinou. Firmu, v ktorej sa pracuje intenzívne, ale v radosti a s rešpektom.
Radi sa staneme vaším partnerom na ceste k prostrediu, kde:
Komunikujeme otvorene naprieč všetkými úrovňami organizácie. Rešpektujúco a včas.
Sa každý môže rozhodovať slobodne a zodpovedne na základe princípov samoriadenia a jasného vytýčenia zodpovedností. Nehľadáme dokonalé riešenia.
Máme rešpektujúce vzťahy. Nepotrebujeme do práce nosiť masky a konflikty sú prirodzenou súčasťou života firmy a rastu jednotlivca. Vieme, že ich správne uchopenie napomáha budovaniu vzájomnej dôvery v tíme.
Sa záväzky dodržiavajú nie kvôli tlaku zhora, ale vďaka vzájomným dohodám a systému efektívnej spätnej väzby.
Výsledky našej práce nás napĺňajú autentickou spokojnosťou. Sú dôkazom zmysluplnosti našej práce.
Firemné poslanie nie je iba prázdnym sloganom. Je skutočné a živé. Je zdrojom všetkých aktivít jednotlivcov a tímov.
Naše stretnutia majú jasný zámer. Sú efektívne a poskytujú priestor pre experimentovanie a spoločné učenie sa.
S čím vám vieme pomôcť?
Chceli by ste váš tím posunúť v konkrétnej oblasti? Vyberte si z našej ponuky nižšie alebo nám popíšte váš zámer a sfacilitujeme vám workshop na mieru.
Potrebujete poradiť v otázke osobnej či organizačnej zmeny alebo máte záujem o sprevádzanie vašej firmy počas jej prechodu na samoriadicu či jednoducho "inú"?
Neviete sa zorientovať v situácii, ktorej čelíte a potrebujete sa ňu pozrieť z novej perspektívy? Naši koučovia vás budú sprevádzať pri identifikácii tých správnych krokov ako ďalej.
Workshopy
Workshopy poskytujeme u vás vo firme, v Bratislave alebo na Skýcove v prírode v krásnom domčeku pre max. 12 ľudí.
Psychologicky bezpečné prostredie: podpora dôvery a rešpektu
Psychologicky bezpečné prostredie: podpora dôvery a rešpektu
PROBLÉM: Vo firmách “klasického” nastavenia, ktoré sú postavené na pevne daných procesoch, nezdravej súťaživosti, nedostatku otvorenosti a nízkej transparentnosti, jednotlivec naráža na nedostatok priestoru pre svoju kreativitu. Ak by chcel niečo zmeniť, nie je ojedinelým javom, že narazí na odmietnutie a nepochopenie. Dôsledkom býva narušená dôvera v seba, kolegov a firmu a následne zníženie proaktivity, motivácie a zodpovednosti za výsledok. Inými slovami nedostatkom psychologického bezpečia sa firma oberá nielen o potenciál svojich zamestnancov, ale tiež možné zlepšenia a hlásenie nedostatkov/problémov. Spoločne sa budeme rozprávať o tom, čo psychologicky bezpečné prostredie je (a tiež čo nie je) a aké sú podmienky pre jeho vytváranie.
Čo si odnesiete:
- Pohľad na pojem psychologicky bezpečné prostredie v autonómnych / samoriadiacich tímoch.
- Praktický výstup vo forme zmapovania vašej aktuálne žitej reality.
- Praktické cvičenia na uvedomenie si vlastného fungovania a identifikácia možných krokov s cieľom posunu z aktuálneho stavu do žiadaného stavu (na mieru šité riešenie).
Rozhodovacie techniky: ako sa rozhodnúť rýchlo a férovo?
Rozhodovacie techniky: ako sa rozhodnúť rýchlo a férovo?
PROBLÉM: Firmy, ktoré sa rozhodli vykročiť cestou distribúcie moci smerom k autonómnym, samoriadiacim princípom často narazia, keď odrazu nie je jasné, kto má čo na starosti a kto kedy rozhoduje. Avšak rozhodnúť sa efektívne, bez zbytočných odkladov, zacyklených diskusií, frustrácií a bezmocnosti je výzva takmer v každom kolektíve lídrov. V zdravej firme je rozhodovanie základom a pokiaľ prechádzate na participatívne formy riadenia, tento workshop je pre vás kľúčový.
Čo si odnesiete:
- Prehľad rozhodovacích techník, ich výhody a nevýhody využitia v rôznych kontextoch.
- Praktické vyskúšanie si rozhodovacej metódy s názvom Konsent - integračné rozhodovanie, ktoré sa rozšírilo do inovatívnych firiem a kolektívov po celom svete.
- Vypracovanú rozhodovaciu matricu pre váš tím/firmu (niečo ako RACI, ale univerzálnejšie).
Servant leadership (vedenie službou): líderstvo pomocou vnútorného kompasu
Servant leadership (vedenie službou): líderstvo pomocou vnútorného kompasu
PROBLÉM: Aká je úloha lídra vo firme, kde zamestnanci fungujú viac-menej autonómne a ako sa stať výnimočným lídrom v takomto prostredí? Jednoznačná odpoveď neexistuje, keďže každý tím je jedinečný a každý líder stavia nielen na svojich unikátnych vlohách, ale zároveň musí zladiť potreby každého člena tímu. Ak ale líder dokáže nájsť rovnováhu medzi potrebami tímu a unikátnymi vlastnosťami všetkých jeho členov, pracovné výzvy sa stanú čoraz zaujímavejšími a osobný rozvoj lídra a zamestnancov stále viditeľnejší.
Čo si odnesiete:
- Porozumenie tohto štýlu líderstva, jeho implikácie pre kultúru a fungovanie tímu a kľúčové kvality, ktoré musí líder rozvíjať.
- Ako hľadať rovnováhu medzi vytváraním psychologického bezpečia a kultúry autonómie a vzájomnej zodpovednosti za výsledky práce.
- Praktické cvičenia ako si osvojiť zručnosti podporujúce zdravú asertivitu a zároveň dôveru a rešpekt.
- Učenie sa zo skutočných situácií z firemného prostredia.
- Jasnú predstavu, na ktorých oblastiach potrebujete zapracovať práve VY a o ktoré z vašich predností môžete oprieť vaše líderstvo.
Princípy samoriadiacich organizácií: hierarchia trochu inak
Princípy samoriadiacich organizácií: hierarchia trochu inak
PROBLÉM: Ak sa systém ocitne bez jedného lídra alebo autoritatívneho vedenia, správu potrebuje prebrať jasný, transparentný systém hodnôt a pravidiel, ktorý zaväzuje všetkých, vrátane vedenia. Ide o jasné pravidlá hry, ktoré si hráči potrebujú pružne prispôsobovať v závislosti od aktuálnej potreby. Aké sú tieto pravidlá a ako je možné, že stovky firiem, organizácií a komunít po celom svete nezávisle od seba za posledné desaťročia zostavili podobné systémy pravidiel hoci ich hracie plány a stratégie sú úplne odlišné?
Čo si odnesiete:
- Pochopenie prínosu samoriadenia a jeho základných princípov a pravidiel.
- Implikácie pre leadership, vzájomnú zodpovednosť, role, rozhodovanie, vzťahy a individuálny mindset/vnútornú prácu.
- Kde začať, výzvy pri implementácii a odporúčania ako k nim pristúpiť.
Zmysel ako riaditeľ: keď tímom velí spoločný zámer
Zmysel ako riaditeľ: keď tímom velí spoločný zámer
PROBLÉM: Ak nemáme jasný zámer, naše konanie nie je ukotvené, presvedčivé a nevieme zaň prebrať plnú zodpovednosť. To isté platí aj pre tímy, oddelenia a firmy. Jasne definovaná vízia a aktívna práca s ňou je extrémne dôležitá predovšetkým keď sa firma rozhodne decentralizovať moc a potrebuje tak vyšší stupeň zladenia individuálnych a tímových zodpovedností.
Čo si odnesiete:
- Skutočný význam vízie, misie a hodnôt + ich použitie v praxi.
- Praktické tipy ako si u vás v tíme/firme uvedené 3 rámce nielen vytvoriť ale tiež ako zabezpečiť, aby ich vaši zamestnanci prijali a stali sa živými pomôckami pri každodennom chode organizácie.
- Predstavenie jednoduchej a efektívnej metódy OKR (Objectives & Key Results), na čo slúži a ako si ju osvojiť vo firme.
Vedomá pozornosť ako pilier duševného zdravia a vyrovnanosti
Vedomá pozornosť ako pilier duševného zdravia a vyrovnanosti
PROBLÉM: Netrénovaná pozornosť je jednou z hlavných príčin prokrastinácie, nespokojnosti s výsledkami vlastnej práce, postupného vyhárania a zbytočných mentálnych záťaží. Systematický tréning pozornosti je teda výborným základom vyrovnanosti a autentickej životnej sPokojnosti každého lídra.
Čo si odnesiete:
- Pochopenie toho, ako usmerňovanie pozornosti ovplyvňuje náš nervový systém, celkové mentálne rozpoloženie a mnohé fyziologické funkcie organizmu.
- Jednoduché koncentračné a dychové techniky, ktoré výrazne zvyšujú kvalitu života a úroveň emočnej inteligencie.
- Už po niekoľkých týždňoch začnete pozorovať pozitívne zmeny v oblastiach, ktoré ste považovali za vrodené a nezmeniteľné.
- Postupné zlepšovanie sebahodnoty a vnútorného prežívania.
- Konzultácie individuálnych špecifík a vypracovanie personalizovaného tréningového plánu.
- Možnosť intenzívneho meditačného workshopu (mindfulness) pre jednotlivcov alebo tímy.
Všímavá a nenásilná komunikácia: “Reč, ktorá spája”
Všímavá a nenásilná komunikácia: “Reč, ktorá spája”
PROBLÉM: Nie je to o tom, že by sme boli “dobrí” alebo “zlí”. Problém je v tom, že k uspokojovaniu našich skutočných potrieb, používame nefunkčné komunikačné stratégie. Zmeniť tieto dlhodobo zaužívané stratégie je bez postupného tréningu a znalosti overených postupov prakticky nemožné.
Čo si odnesiete:
- Schopnosť vnímať a autenticky komunikovať vaše skutočné potreby spôsobom, ktorý rozvíja vzájomné porozumenie.
- Pochopenie a bezprostrednú skúsenosť s tým, ako rôzne komunikačné stratégie ovplyvňujú emocionálne rozpoloženie a kvalitu našich vzťahov.
- Transformácia pohľadu na nedorozumenia a konflikty ako na príležitosť k vzájomnému obohateniu a vnútornému rastu.
- Zvýšenie ochoty vstupovať do potenciálne vypätých konfrontácií a redukcia stresových reakcií organizmu.
- Zlepšenie a prehĺbenie vzťahov na pracovisku a v súkromnom živote.
Konflikty, spätná väzba a radikálna úprimnosť
Konflikty, spätná väzba a radikálna úprimnosť
PROBLÉM: Výskumy opakovane potvrdzujú, že sa manažéri cítia nepríjemne, keď sa rozprávajú o výsledkoch so svojimi zamestnancami. Platí to aj naopak, ľudia jednoducho nemajú motiváciu otvárať náročné témy a to i napriek túžbe adresovať to potrebné či viesť konštruktívny rozhovor. Ako pristúpiť k vnútornému napätiu na oboch stranách a ako zabezpečiť, aby diskusie prestali byť problematické či dokonca ničili vzťahy? Rozvojová spätná väzba a tipy, ako predchádzať vypätým situáciám v tíme, sú nosnými témami tohto workshopu.
Čo si odnesiete:
- Porozumenie pojmu čo znamená radikálna úprimnosť. (Podľa Kim Scott je čerešničkou na torte medzi manažérmi, ktorí sú na jednej strane nepríjemne agresívni a na druhej empatickí.)
- Svoje vlastné spôsoby podávania spätnej väzby v súlade s jej základnými princípmi.
- Budeme nacvičovať umenie láskavej priamosti. Vysloviť ju a aj prijať.
- Tipy ako podávať spätnú väzbu s cieľom zlepšiť výsledky a pomôcť zamestnancom v ich rozvoji a sebadôvere.
- Pozrieme na na rozdiely medzi komplimentom, skutočným ocenením a spätnou väzbou.
Efektívne stretnutia, na ktoré sa ľudia tešia
Efektívne stretnutia, na ktoré sa ľudia tešia
PROBLÉM: Poznáte ten pocit, keď odídete z pracovného stretnutia a ste zmätený, rozčarovaný či dokonca nahnevaný? Ďalší zbytočne strávený čas v práci s výsledkom, že úlohy boli nesplnené, odložené, neviete čo ste sa vlastne dohodli a kto má čo robiť? Na stole vás čaká kopec papierov a úloh a vy v tejto nálade máte chuť akurát tak odísť domov alebo sa na nejaký čas vytratiť. Týka sa to tak manažérov ako aj zamestnancov, ktorí nevedú svoj vlastný tím. V autonómnych firmách je zodpovedný za úspech stretnutia každý člen. Ako na to a čomu sa vyvarovať?
Čo si odnesiete:
- Porozumenie pojmu čo znamená radikálna úprimnosť.
- Svoje vlastné spôsoby podávania spätnej väzby v súlade s jej základnými princípmi.
- Budeme nacvičovať umenie láskavej priamosti. Vysloviť ju a aj prijať.
- Tipy ako podávať spätnú väzbu s cieľom zlepšiť výsledky a pomôcť zamestnancom v ich rozvoji a sebadôvere.
- Pozrieme na na rozdiely medzi komplimentom, skutočným ocenením a spätnou väzbou.
Vitalita organizmu: “V zdravom tele zdravý dych”
Vitalita organizmu: “V zdravom tele zdravý dych”
PROBLÉM: Aby sa veci vo vašej firme hýbali správnym smerom, je nevyhnutná nielen kvalitná stratégia, ale aj dostatok fyzickej a mentálnej energie. Častá chorobnosť, chronická únava, problémy so spánkom a sústredením, či výkyvy nálad a podráždenosť môžu negatívne ovplyvniť výkonnosť, rozhodovanie a rozbeh inovácií. Naučte sa udržiavať vitalitu cez otužovanie a techniky funkčného dýchania.
Čo si odnesiete:
- Porozumenie významu dychu v systémových funkciách a vitalite ľudského organizmu.
- Dychové techniky, ktoré už po pár dňoch praktizovania prinášajú citeľné pozitívne zmeny.
- Techniky otužovania organizmu, ktoré sú primerané vašim podmienkam a nárokom.
- Radikálna zmena pohľadu na to, v čom si dokážete zlepšiť zdravie a celkovú vitalitu.
- V prípade záujmu o skupinový ľadový workshop intenzívny tímový zážitok.
Konzultácie
Potrebujete poradiť v otázke osobnej či organizačnej zmeny alebo máte záujem o sprevádzanie vašej firmy počas jej prechodu na autonómnu či jednoducho „inú“?
Potrebujete prístup šitý na mieru? Takto pracujeme.
Našu spoluprácu nadizajnujeme spoločne kombináciou koučinových sedení, workshopov a konzultácií k vybraným oblastiam.
Komunikujeme otvorene naprieč všetkými úrovňami organizácie. Rešpektujúco a včas.
Každý sa môže rozhodovať slobodne a zodpovedne na základe princípov samoriadenia a jasného vytýčenia zodpovedností. Nehľadáme dokonalé riešenia.
Máme rešpektujúce vzťahy. Nepotrebujeme do práce nosiť masky a konflikty sú prirodzenou súčasťou života firmy a rastu jednotlivca. Vieme, že ich správne uchopenie napomáha budovaniu vzájomnej dôvery v tíme.
Sa záväzky dodržiavajú nie kvôli tlaku zhora, ale vďaka vzájomným dohodám a systému efektívnej spätnej väzby.
Koučing
Koučing, je využívaný hlavne ak sa jedná o oblasť osobnostného rastu, objavovania nových spôsobov riešenia, ktoré sú klientovi zatiaľ ukryté v jeho vnútornej krajine.
Kouč ako sprievodca vašimi možnosťami
Kouč pomáha nachádzať a ťažiť z vlastných zdrojov klienta. Nepoučuje. Nemudruje. Verí v jedinečnú múdrosť klienta, otvára dvere do nových priestorov, nechá klienta rozhliadnuť sa, cítiť aké to tam je a pomáha mu uvedomiť si vlastné možnosti na dosiahnutie zmeny.
V akých oblastiach je koučing efektívnym nástrojom?
Koučing pomáha lídrom aj zamestnancom zlepšiť schopnosti riadenia času, stanovovanie priorít a efektívne zvládanie úloh, čo následne vedie k zvýšeniu produktivity a vnútornej spokojnosti zamestnanca, ktorý môže vidieť po sebe kvalitne odvedenú prácu.
Jednotlivci, ktorí sa cítia podporovaní vo svojom osobnom a profesionálnom raste, vykazujú vyššiu mieru spokojnosti a lojalitu voči firme. Práca na projektoch, kde majú možnosť prepojiť prácu s osobným rastom sa pre nich stávajú atraktívne a dokážu byť viac kreatívni.
Nenásilná komunikácia, ktorá môže byť súčasťou koučingu, poskytuje zamestnancom nástroje na dôstojné a konštruktívne riešenie sporov. Koučing podporuje efektívnejšiu komunikáciu medzi zamestnancami, čo vedie k hladšej spolupráci a zníženiu konfliktov.
Pomáha zamestnancom identifikovať stresové faktory, zlepšiť sebareguláciu a budovať psychickú odolnosť. Zameranie na well-being a sebareflexiu pomáha jednotlivcom lepšie zvládať stres a nájsť rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.
Podporuje jednotlivcov aj tímy pri zvládaní organizačných zmien a ich efektívnej implementácii.
Koučing pomáha zamestnancom rozpoznať ich silné stránky, využiť ich potenciál a vytvoriť jasné plány pre kariérny rozvoj.
Pomáha lídrom lepšie pochopiť ich vlastné silné stránky, identifikovať oblasti na zlepšenie a viesť tím s väčšou istotou a empatiou.
Systematické využívanie koučingových nástrojov v organizácii môže viesť k vytvoreniu pozitívnej, otvorenej a podporujúcej kultúry.